انیساانیسا، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره
مهرسامهرسا، تا این لحظه: 6 سال و 4 ماه و 11 روز سن داره

مثل عشق

اسباب بازی از یک تا دو سالگی

1391/1/18 0:12
نویسنده : آنیسا جون
548 بازدید
اشتراک گذاری

اسباب بازی چیدنی

کودک با این نوع اسباب بازی ها، اندازه را یاد می گیرد و می فهمد چگونه آنها را در کنار هم قرار دهد.

اسباب بازی های پایین کشیدنی و بالا کشیدنی

این گونه اسباب بازی ها علاوه بر هماهنگ کردن چشم و دست،‌به کودک کمک می کنند علت و معلول را یادبگیرد.

اجناس متفاوت

مواد مختلفی مثل تخم مرغ،‌جعبه،پارچه،‌اسباب بازی های نرم در اختیار کودک بگذارید و به او اجازه بدهید به خصوصیات متفاوت آنها پی ببرد. به این ترتیب او به نرمی و قابلیت های دیگری مانند: مچاله شدن و چسبندگی آنها پی می برد.

اسباب بازی های چرخدار

کشیدن یک چیز دنبال خود،‌هم به خاطر خود آن چیز جذابیت دارد و هم می تواند به بازی های تخیلی دیگر منجر شود،‌برای مثال کودک می تواند اسباب بازی دلخواهش را در آن بگذارد و فرض کند او را سوار یک کالسکه کرده و به گردش می برد.بعضی از اسباب بازی های چرخ دار به گونه ای طراحی شده اند که هنگام استفاده،‌آهنگ می زنند .

استخر پلاستیکی

کودک می تواند با سایر بچه ها در استخر پلاستیکی بازی کند. به بچه ها آب بپاشد. بازی در چنین محیطی اعتماد به نفس کودک را افزایش می دهد.

قطعات ساختمان سازی

قطعاتی که به یکدیگر می چسبند در آینده نزدیک امکان ساختمان سازی را برای او فراهم می کند. برای قرار دادن درست این قطعات باید هماهنگی بیشتری در دست و چشم کودک به وجود آید تا آنها را به هم بچسباند .

بازی های پر تحرک

بازی هایی که با حرکات مختلفی چون : کشیدن،‌فشار دادن،‌چرخاندن ،‌پیچاندن همراه است به درک بهتر روابط علت و معلولی کمک می کند.

جدا کردن اشکال

یک جعبه یا صفحه اسباب بازی که اشکال مختلف در آن قرار می گیرند،‌فرصت خوبی برای کودک نوپا فراهم می کند تا فضا ها را بشناسد و کنترل دستان او بیشتر شود.

گل بازی

ساختن شکل هایی با گل یا خمیر نرم،‌انعطاف پذیر و رنگی،‌ساعاتی از بازی های خلاق برای فرزند شما فراهم می آورد.

شن بازی

شن و ماسه همه خصوصیات جذابی برای اکتشاف لازم است،‌ داراست. از وسط انگشتان یا از روی اسباب بازی به تدریج روی زمین می ریزد، به دست می چسبد و.... اگر مقدار زیادی ماسه را در ظرف بزرگ بریزید سنگین می شود و اکتشافات دیگر را می تواند درک کند.

توپ بازی

پرتاب صحیح توپ،‌همانند لگد زدن به آن با تمرین به دست می آید.اما او در این سن می تواند تا حدی به شکل صحیح به توپ لگد بزند.

صفحات پازل

چیدن اشکال در صفحات پازل تکامل بازی هایی است که کودک قبلا با انداختن اشیا در سوراخ های مخصوص یک جعبه یا چیدن اشکال بسیار ساده در کنار هم انجام می داد. همه اینها یعنی شناسایی و انطباق اشیا با یکدیگر به کودک آموزش می دهد.

سرگرمی با رنگ ها

نقاشی با انگشت هم به حس لامسه کودک کمک می کند و هم کودک تجربه می کند که می تواند با انگشتان خود اثری ایجاد کند.

ماشین بازی

کودکان در این سن همگی ماشین بازی و قطار بازی لذت می برند.کودک ماشینش را در دنیای خیالی خود حرکت می دهد و در همان حال در مورد حرکات آن حرف می زند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به مثل عشق می باشد